tag:blogger.com,1999:blog-8289248693413691789.post108461082179163929..comments2024-03-21T14:37:58.179+01:00Comments on Alchemagenta: Notatki do prowadzenia Dragons at Dawnjuliuszhttp://www.blogger.com/profile/04495717603868950230noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-8289248693413691789.post-39890523471924749612010-08-24T12:39:34.031+02:002010-08-24T12:39:34.031+02:00Właściwie "procedura" to za dużo powiedz...Właściwie "procedura" to za dużo powiedziane. W DaD jest tak: możesz grać dowolnym inteligentnym gatunkiem / rasą (oprócz opisanych elfów, krasnoludów, halflingow i ludzi). Jeśli gracz chce coś takiego, to przez analogię do opisanych ras tworzy się jakieś ograniczenia (np. nie może być tą-a-tą klasą, nie może mieć jakiejś statystyki niższej niż ileś-tam) i jakieś bonusy (np. może raz na sesję przerzucić nieudany Saving Throw, widzi w ciemnościach). Jeśli gracz chce grać typem potwora, redukuje mu się Hit Dice o połowę, żeby uwzględnić to że postać jest początkująca. I w sumie to tyle.juliuszhttps://www.blogger.com/profile/04495717603868950230noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8289248693413691789.post-85096912470294513402010-08-24T07:50:56.908+02:002010-08-24T07:50:56.908+02:00Dzięki nid. Ej, co to jest procedura Evth else?Dzięki nid. Ej, co to jest procedura Evth else?kaduceuszhttps://www.blogger.com/profile/00082714138980313018noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8289248693413691789.post-48885930409980321102010-08-24T00:24:33.701+02:002010-08-24T00:24:33.701+02:00Yup, szybka rotacja, stąd dwie postacie startowe. ...Yup, szybka rotacja, stąd dwie postacie startowe. Tylko że to jest trochę jak rekonstruowanie w tym IaWA, więc wracamy do początku rozmowy ;-)<br /><br />Nie jestem tylko przekonany że rozmowa i generalnie interakcje społeczne byłby załatwiane rzutami; myślałem o rzeczach a'la kradzież sprzętu, sabotaż, trucizny, takie tam.<br /><br />Ewentualnie, AW-style: jeśli nie uda się rzut Ability, MG wrzuca wam potwora do sceny, radźcie sobie.juliuszhttps://www.blogger.com/profile/04495717603868950230noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8289248693413691789.post-55364256444627519842010-08-24T00:14:56.727+02:002010-08-24T00:14:56.727+02:00No to interesuje mnie, jakie chcesz mieć efekty ty...No to interesuje mnie, jakie chcesz mieć efekty tych rzutów na charakterystyki. Najpierw rzut na Appearance (czy co tam), później Save vs Mind Control? <br />Trochę ssie (no dobra, bardzo ssie, znowu mam się bronić mantrami?), choć właściwie można przyzwyczaić się do tego w trybie, w którym i postaci, i ich zasoby są równie szybko zdobywane, co tracone. Niech to jeszcze będzie oparte o rozstrzyganie scen (jakiś limit rzutów, trochę jak w jawie) i może wyjść nawet śmiesznie.fau-hahttps://www.blogger.com/profile/11382679321236555663noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8289248693413691789.post-41294772329455159342010-08-24T00:00:45.224+02:002010-08-24T00:00:45.224+02:00Yup, możliwość kampanii IaWA to jeden z powodów dl...Yup, możliwość kampanii IaWA to jeden z powodów dla których machnąłem ręką na DaD.<br /><br />Spotkanie na polu: najpierw musicie się znaleźć w lokacji (czyli odpowiedni Ability Throw, czy jak tam się to nazywa). Potem, gadanie i dowolne inne interakcje (też robione na Ability Throw) albo walka, albo oba. Ewentualnie radosna wspólna eksploracja podziemi (uhm, to brzmi trochę jak "Cave explorer" z Perry Bible Fellowship). Chętnie widziane "negotiating with a stick" (w stylu, "Oddaj mi Magiczne Ultimate Mind Hacking Supersonic Gizmo, albo zginiesz!"), ale nie czuję czy w praktyce w tych zasadach walki byłoby na to miejsce.juliuszhttps://www.blogger.com/profile/04495717603868950230noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8289248693413691789.post-68696697568841067912010-08-23T23:55:10.680+02:002010-08-23T23:55:10.680+02:00Nie lepiej zagrać kampanię jawy? Taką z uważaniem ...Nie lepiej zagrać kampanię jawy? Taką z uważaniem na owe-listę, mistrzem gry od trzymania się tego, co dotychczas było powiedziane o świecie, robieniem mapy świata i dorysowywaniem czegoś do niej po każdej sesji? (Dobra wiem, eksploracja byłaby wtedy jeszcze mniej eksploracyjna.)<br /><br />Bardziej konstruktywnie. Spotykam się z kimś na jednym polu. Mogę teraz (a) zabić jego postać lub (b) rozmawiać z nim in character tak długo, aż oboje się znudzimy i pójdziemy w swoje strony? Czy może dajesz mi więcej opcji? Asato mā sad gamaya.fau-hahttps://www.blogger.com/profile/11382679321236555663noreply@blogger.com