sobota, 21 sierpnia 2010

Microscope pt. 2

Zagraliśmy przedwczoraj w Microscope. Ilość awesome'u w fikcji była tak wielka, że uznałem że Internet musi się dowiedzieć. Celowo wrzucam przed dzisiejszą sesją, żeby móc porównać wrażenia. Just for the record, zagraliśmy jedną sesję na wersji 3d i jedną na 3f, albo koło tego (do końca września są playtesty wersji 4).

Grali: Ina, Przemek, ja. Ja grałem z Przemkiem tylko raz, w Society of Dreamers, i wyszło w porządku, ale bez szału, jak sądzę: w dużej mierze ze względu na dziury w grze. Ina więcej, głównie w skandynawskie rzeczy. Terminologia intuicyjna; warto odnotować, że dla Przemka określenie Zdarzenie było kontrintuicyjne, bo miał podejście w stylu event = point event.

Temat: ewolucja gatunku na długo przed pojawieniem się człowieka na ziemi.

Okres startowy: świadomość po raz pierwszy pojawia się wśród dinozaurów.
Okres końcowy: samozniszczenie rozwiniętej cywilizacji.

Paleta (lista dopuszczalnych i zbanowanych elementów):
Tak: loty w kosmos, mechy, ruchy tektoniczne, konflikt mięso- i roślinożernych, republikanizm, eksperymenty genetyczne, burżuazja, lasery.

Nie: ssaki, inwazje z zewnątrz, gatunkizm/rasizm, Jar Jar Binks.

Higlighty:
- dinozaurzy Martin Luther King ("I miałem sen");
- dinozaury w togach w Senacie;
- Łajkazaur Diplodojewicz Gagarozaur, pierwszy dinozaur w kosmosie. Obowiązkowo diplodok;
- dobrowolne zniszczenie cywilizacji dinozaurów Wielkim Laserowym Działem Umieszczonym Na Orbicie.

Rzeczy odnotowane na tekście zasad:
1. Nie widzę tego nigdzie w tekście, i przyjmuję że nie jest to problemem, ale warto może dodać: naturalnie, Legacy może zostać Focusem?
2. Chciałbym zobaczyć w tekście gry drzewko decyzyjne ze strukturą gry, coś w stylu tego, co ludzie zrobili dla IaWA, DitV czy Polaris (krąży sporo po sieci). Najlepiej w formie grafu. Parę razy musiałem skakać po kartkach, żeby nie pomylić kolejności różnych rzeczy, zwłaszcza przy granych Scenach.
3. Przyjęliśmy że koszerne jest zadawanie w Scenach pytań postaci "dlaczego nie pojawiło się X", gdzie X jest na liście zbanowanych elementów w Palecie.
4. Technika, muszę pomyśleć czy koszerna: wprowadzając Zdarzenie, dajemy 2-3 zdania, jak migawki flesza, mówiące o tym jak mniej więcej ono wygląda. Robimy to po to, żeby lepiej je "poczuć" i łatwiej uzasadnić czy jest wesołe czy smutne. Nie jestem pewien, czy nie jest tak, że wszystko co mówimy o Zdarzeniu powinno znaleźć się na karcie leżącej na stole.
5. Nie czuję się pewnie z tym, że w Scenach można korzystać z innych pytań, niż pytania o rozstrzygnięcie, ale nie umiem jeszcze powiedzieć co mi zgrzyta.
6. Ograniczenie ilości Dramy siedzącej na Okresie odczytaliśmy w ten sposób: za jeden punkt można zrobić nawet i bazylion głosowań (w tym kontekście, bazylion = więcej niż jedno), bo Drama spada dopiero po zakończeniu konfliktu.
7. Zagraliśmy dwie nie-dyktowane Sceny, zadziałały nieźle.
8. Właściwie nie użyliśmy algorytmu uczenia zasad gry jaki znajduje się pod koniec.

Czy coś jeszcze?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz